czwartek, 9 czerwca 2016

sampler Scarlet Ribands i dylematy #1

Zachwycił mnie gdy tylko zobaczyłam go na blogu Utkane z marzeń.

Spełnia wszystkie moje wymagania: można na nim umieścić ważne daty i imiona, zawiera leśne motywy, i nie ma alfabetu ;) Innego, podobnego wzoru nie znalazłam. Może to i lepiej, nie miałam dylematu, przynajmniej w tej kwestii...
... problem pojawił się natomiast z doborem koloru muliny... Od razu wiedziałam, że zrezygnuje z czerwieni, w której autorka zaprojektowała ten wzór. Wybrałam niebieski i zamówiłam muliny, później kolejne, bo nadal nie znalazłam odpowiedniego odcienia. Ostatecznie tak mnie korciło żeby rozpocząć już pracę nad samplerem, że zdecydowałam się na DMC 3839 i len w kolorze kości słoniowej z Hobby Studio.
Teraz jednak myślę, że może szarości byłyby lepsze, albo haft białą muliną na naturalnym lnie... Trudny wybór 8-)

Będzie to mój pierwszy sampler i pierwszy duży haft (314x321 krzyżyków tj. 45x47cm) więc tym bardziej udany wybór to przyjemna i spokojna praca przez najbliższe miesiące.

Wzór haftuje się bardzo przyjemnie, niezwykle mnie wciąga wręcz hipnotyzuje ;) Na razie jednak odstawiam go na jakiś czas, może przekonam się do tej kolorystyki albo rozpocznę sampler jeszcze raz w innym kolorze.

Możecie doradzić?


Sampler i róża cukrowa, na osłodę ;) sadzonkę sprowadziłam z rodzinnego domu na Podkarpaciu, gdzie rośnie niemal w każdym ogródku. Jakież było moje zdziwienie gdy odkryłam, że na Roztoczu jest prawie nieznana. Na szczęście już ją mam, pięknie pachnie i kwitnie ciesząc oko i podniebienie.

Czerwiec to pełnia kwitnienia, zbieram więc płatki, rozcieram z cukrem i przekładam do słoików. To najlepsze nadzienie do drożdżowych rogalików i pączków, dla mnie bezkonkurencyjne! Smak dzieciństwa :)


Ogromnie cieszą mnie Wasze odwiedziny :) rozgośćcie się proszę w moim małym zakątku.

18 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba. Jest taki ... uroczy :) Nigdy nie haftowałam samplerków bo nie wiedziałam, co potem z nimi zrobić a "do szuflady" już się nahaftowałam :) Ten jest śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdy w tym roku odkryłam hafciarską blogosferę (tak, tak, wcześniej nie miałam o niej pojęcia) i zobaczyłam samplery, wiedziałam, że jakiś na pewno powstanie!

      Usuń
  2. Z samplerem nie doradzę. Bo jak tu doradzać, gdy każdemu coś innego się podoba? :)
    Ja na przykład jak znam siebie, wybrałabym ze trzy kolory, w tym może jeden variations. Lubie zestawienie błękitu z beżem, musztardy z fioletem i wiele innych ekscesów :D
    Natomiast smak różanego nadzienia w pączkach i rogalikach jest jedynie słuszny i tu moja pełna zgoda. No... może z wyjątkiem ajerkoniaku, który stawiam z różą w jednym szeregu ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, doradzać nie jest łatwo, ale ja zawsze chętnie posłucham podpowiedzi od innych. Tym bardziej, że sama mam nieraz problem z procesem decyzyjnym... ;) Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  3. Wspaniały wybór wzoru!
    Widziałam ten sampler w całości - jest przepiękny :)
    Na Twoim zdjęciu zestawienie lnu i muliny wygląda ok. Ja bym się jednak pokusiła o naturalny len lub w kolorze pudrowego różu i białą mulinę (bardziej by mi pasowało).
    PS. Pytałaś o oprawę wróżki - zajrzyj do posta "Oprawa haftu na okrągło". To taki mój sposób. Gdybyś miała jakieś pytania, wątpliwości, to pisz na maila.
    Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wzór rzeczywiście piękny, mnie najbardziej ujęły leśne motywy, z uwagi na moją profesję ;)
      dziękuję za podpowiedzi!

      Usuń
  4. Twoja wersja kolorystyczna jest piękna i delikatna. W moim przekonaniu będzie ślicznie wyglądać w stonowanym pomieszczeniu (w jasnych barwach albo na zasadzie kontrastu na ciemnej ścianie) ale na pewno nie tam, gdzie np. są pstrokate tapety.
    Z drugiej strony masz rację, zrób sobie przerwę i po powrocie do tego haftu zobaczysz, czy kolorystyka Ci pasuje, czy jednak nie. Jeśli nadal będziesz mieć wątpliwości - powinnaś zmienić nici.... Postawiłabym na coś ciemniejszego.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety aranżacja wnętrz nie jest moją mocną stroną i stąd chyba te dylematy...
      ale wszystkiego można się nauczyć ;) dziękuję za komentarz

      Usuń
  5. Bardzo piękny sampler.... Mam słabość do samplerów:) Jak dla mnie kolorek muliny dobrałaś idealnie:)Całość napewno będzie wyglądać powalająco.
    Sama aktualnie haftuję duży sampler Rhapsody in Red - i też zrezygnowałam z czerwieni. Wybrałam dwa odcienie niebieskości. Za kilka dni postaram się wrzucić kilka fotek z tego samplera.
    Pozdrawiam - Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam więc z niecierpliwością na pierwsze zdjęcia twojej pracy. Jestem bardzo ciekawa jakie kolory wybrałaś.
      Też myślałam o Rhapsody in Red, i też o zmianie w nim kolorów, ale ostatecznie leśny sampler zwyciężył :)

      Usuń
  6. Mnie się te kolory jak najbardziej podobają. Ale dla siebie raczej wybrałabym beże czy szarości. W sumie każdemu inne kolory pasują do pomieszczeń.
    Sampler będzie przepiękny i wyjątkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście, grunt to żeby wszystko w miarę do siebie pasowało. Chyba trochę mnie poniosło z tym niebieskim, bo ja przecież nigdzie nie mam w domu niebieskich dodatków ;) dziękuję za podpowiedź! właśnie szarości i beże chyba bardziej mnie przekonują :)

      Usuń
  7. Piękny początek, życzę zadowolenia z efektu końcowego ! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. pięknie się zapowiada :) ogromnie podobają mi się takie jednokolorowe wzory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) rzeczywiście monochromatyczne wzory mają w sobie wiele uroku :) pozdrawiam!

      Usuń
  9. uwielbiam takie samplery ,wciąż jednak te wzory mi nie dostępne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj! monochromatyczne wzory bardzo wciągają 8-)

      Usuń